Ta strona wykorzystuje pliki cookies jak każda inna strona. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce prywatności. Wchodząc na stronę wyrażasz na nie zgodę według ustawień Twojej przeglądarki. Możesz je w każdej chwili zmienić, a jeśli tego nie zrobisz przeglądanie strony nastąpi z wykorzystaniem tych plików.

Zaskocz swoich klientów – ulokuj firmę w kamienicy!

4 września , 2017 | Autor: Kuba Karliński

Rozkręcasz nowoczesną działalność usługową? Pewnie  poszukujesz dla niej odpowiedniej siedziby. Kto powiedział, że musi się ona mieścić w biurowcu, w lokalu na parterze bloku mieszkalnego czy pawilonie handlowym? Daj upust własnej kreatywności, pobudź wyobraźnię swoich klientów i ulokuj ją w zabytkowej kamienicy!

Twoje miejsce na biznes

Poszukiwanie miejsca na własny biznes to temat rzeka. Lokal na Twoją firmę powinien być przede wszystkim dopasowany do specyfiki branży, w której pracujesz. Zakup (lub wynajem) powierzchni to inwestycja w przyszłość Twojego przedsiębiorstwa, dlatego do transakcji warto przygotować się należycie i szczegółowo sprawdzić potencjalnego wynajmującego lub sprzedawcę. W przypadku, gdy jest to firma, łatwiej będzie zweryfikować jej rzetelność. Przeprowadź research, przejedź się do wybranych nieruchomości, nie wahaj się pytać nawet o najdrobniejsze szczegóły.

Wybierając miejsce odpowiednie na biznes, sprawdzaj przede wszystkim lokalizację, cenę oraz wymogi techniczne, jakie powinno ono spełniać. Aby uciec od banału lokowania firmy w standardowym miejscu, rozważ umieszczenie jej siedziby w wiekowej, a jednocześnie nowocześnie odnowionej kamienicy. Być może właśnie tak nietypowe biuro będzie najmocniejszym atutem Twojego przedsiębiorstwa?

W zależności od wykonywanego zawodu, wybierz miejsce, które będzie ułatwiało prowadzenie firmy. Jeśli są to usługi mniej standardowe, np. prowadzisz działalność artystyczną, warto rozważyć  miejsce umożliwiające komfortowe wykonywanie pracy, a zarazem podkreślające jej wyjątkowość, przykuwające uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów. Coraz popularniejsze do prowadzenia interesów stają się pomieszczenia w kamienicach, łączące urok tradycji i wygodę, jaką daje nowoczesność wykończenia. Perspektywicznym pomysłem będzie ulokowanie Twojej firmy w historycznym, odremontowanym budynku.  Firma zajmuje się sprzedażą lokali usługowych oraz mieszkań w stołecznych kamienicach, zaaranżowanych w nowoczesny sposób – z myślą o potrzebach najemców powierzchni biurowych, lokatorów oraz inwestorów.

Wnętrza pięknej, eklektycznej kamienicy pomieszczą przedsiębiorstwa różnorodnych branż. Zakup lokalu w takim miejscu to dobry początek działalności gastronomicznej. Umiejscowienie tutaj kameralnej kawiarni, klimatycznego drink baru, bistro może okazać się strzałem w dziesiątkę. Goście z pewnością chętniej będą zaglądali na małe co nieco do oldschoolowego wnętrza w nowoczesnym wydaniu niż do kolejnego przybytku urządzonego w oklepanym już nieco, skandynawskim stylu. Hitem może się także okazać założenie w takim miejscu salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Na usługi upiększające zawsze istnieje duży popyt. W starych murach przydadzą się i dobrze wpiszą w stylistykę dzielnicy także mniej popularne, lecz wciąż bardzo potrzebne, usługi tradycyjne. Niewielkie pracownie szewskie, krawieckie lub jubilersko-zegarmistrzowskie to tradycyjne punkty na mapie warszawskiej Pragi. Również dziś, usługi takie spotkają się tutaj z zainteresowaniem klientów.

Wiekowa kamienica to także doskonałe miejsce na działalność kulturalną i edukacyjną. W klimatycznym budynku, sprzyjającym kreatywności, świetnie odnajdą się pracownicy inkubatorów kultury czy przedsiębiorczości. Zabytkowy budynek stworzy także inspirujące miejsce do pracy dla przedstawicieli wolnych zawodów. W lokalach można zaaranżować przyciągające uwagę centra coworkingu czy ośrodki innowacyjności.

Wnętrza kamienicy pobudzą wyobraźnię pracowników branż kreatywnych, takich jak reklama, PR, film, montaż  czy design. Zmieszczą się tu także małe i średnie firmy specjalizujące się w nowoczesnych usługach z sektora IT czy fintech. Nie można zapomnieć także o architektach – zadbany budynek z pewnością będzie wizytówką ich własnej działalności i przyciągnie klientów do pracowni.

Przychodnia, przedszkole, restauracja – postaw na tradycyjną siedzibę

Zabytkowa kamienica na pewno nie sprawdzi się natomiast jako miejsce na klinikę lub gabinety medyczne. Punkty medyczne muszą bowiem spełniać wyśrubowane wymogi techniczne, takie jak ściśle określona szerokość drzwi, brak stopni itd. To także nienajlepsze miejsce na dużą restaurację, zwłaszcza serwującą aromatyczne dania. W murach kamienicy trudnością byłoby zadbanie o odpowiednią wentylację. Zaawansowana działalność gastronomiczna nie zawsze zresztą spotyka się z zadowoleniem mieszkańców. Wnętrza starych budynków mogą być także problematyczną przestrzenią, jeśli chodzi o organizację przedszkola czy żłobka – brak tu np. ogródka, potrzebnego do zabawy dla dzieci.

Planując firmę z którejś z tych branż, rozważ raczej miejsce bardziej standardowe. W ich przypadku sprawdzi się raczej – odpowiednio do profilu działalności – powierzchnia w klasycznym biurowcu, wolno stojący budynek czy podnajęcie przestrzeni mieszkania lub lokalu usługowego w bloku mieszkalnym.

 

Tagi:

czytaj także

REKLAMA
0